fbpx

שיטות ומערכות גידול (מדריך גידול)

מדריך גידול (שיטות ומערכות גידול)

מערכת אירופוניקה

מערכת זו מתאימה למגדל המנוסה והמקצועי. זוהי מערכת מחזורית המבוססת על התזת תמיסת דשנים על בית השורשים שתלויים באוויר. כמו מערכת ה-NFT גם כאן נשתמש בעציצי רשת אשר יושבים בחורים על מגש מעל המאגר.

המתיזים מפוזרים סביב השורשים כדי לתת פיזור שווה של תמיסה ואת המערכת נכוון למחזורי השקיה לפי כמות הצמחים וגילם. מערכת זו ידידותית יותר למשתמש אך גם כאן נדרשת תשומת לב לתקינות הרכיבים. כשל במשאבת ההשקיה עלול לגרום לנזק רציני במידה ולא ניתן מענה מידי לתקלה.

גם כאן נצטרך לשים לב לערכי המוליכות והחומציות של התמיסה, אך ערכי הטמפרטורה זניחים ביחס למערכות אחרות, מומלץ להוסיף לאגן התמיסה אחת ליומיים מי חמצן בריכוז של 3%  כ-10 מ"ל לכל 10 ליטר מים. במערכת זו ניתן לגדל צמחים רבים בצפיפות גדולה יחסית מכיוון שהצמחים לא צריכים להתחרות על משאבים כגון מים חמצן ואוכל, אך נדרשת פעולת גיזום ראשונית לשליש התחתון של הצמחייה בכדי למנוע הצטברות של לחות והגברת זרימת האוויר מתחת לצמחים.

מערכת זו ניתנת לבניה עצמית (DIY) וניתן לרכוש מערכת מובנית אשר תחסוך לנו ניסוי וטעיה. אצלנו ב"ירוק הביתה" ניתן להשיג מערכתAMAZON  מקצועית בגדלים שונים ובתצורות שתילה שונות לפי דרישת הלקוח. אנו נשמח לעמוד לשירותכם ולתת ייעוץ מקצועי לתפעול המערכת בצורה המיטבית.

מערכת הצפה וריקון Flood and Drain

מערכת זו מתאימה למגדל המתחיל המנוסה והמקצועי. זוהי מערכת מחזורית המבוססת על הצפת מגש בו נמצאים הצמחים, במחזורים קבועים, המחזורים יקבעו את תדירות ההצפה ומשך ההצפה. נניח מחזור הצפה כל 4 שעות למשך 20 דקות. מחזורי ההצפה יקבעו לפי כמות הצמחים וגילם. במערכת זו קיים מאגר של תמיסת דשנים מתחת למגש ההצפה אשר מחובר בשתי צינורות אל המגש.

צינור אחד מחובר למשאבה טבולה אשר מעלה מים מהמאגר אל המגש במחזורים קבועים. הצינור השני יקבע את מפלס המים וישמש כנתיב ריקון למפלס מי ההשקיה. את המפלס יקבעו גובה הצינור ביחס לעומק מגש ההצפה וקוטרו של הצינור ביחס לקצב המילוי של משאבת ההשקיה. את מגש ההצפה ניתן למלא כולו במצע הידרופוניקה כגון פרלייט או היידרוטון אשר ישמשו כמצע בו נשתול את השתילים שלנו במרווחים שווים, מחזורי ההצפה יביאו אל הצמחים מים וחומרי הזנה ומחזורי הריקון יאפשרו לשורשים להחשף לחמצן.

ניתן באותה מידה להניח במגש ההצפה עציצי פלסטיק או בד (smart pots), טכניקה זו מאפשרת למגדל לסובב או להסיר צמחים ממגש ההצפה מבלי לפגוע בהם או באחרים סביבם. השימוש בעציצי פלסטיק או בד מאפשר לנו להשתמש במצעי גידול נוספים כגון קוקו-פרלייט או אדמה קלה, אבל נצטרך לשים דגש על סינון טוב של תמיסת ההשקיה למניעת זיהום המאגר. אנו ב"ירוק הביתה “מחזיקים מלאי של ציוד לבנית מערכת כזו בעצמך (DIY) וכמו כן מחזיקים מערכות מובנות מקצועיות המבטיחות תוצאות מדהימות בקלות יחסית. הציוד מגיע עם ייעוץ מקצועי לדרישות הלקוח.

צריכים עזרה?