fbpx

גידול קנאביס מזרעים אוטומטיים

גידול קנאביס מזרעים אוטומטיים

מחזור גידול של יבול קנאביס ביתי יכול להתבצע באחת מבין שלוש שיטות: ייחורים, זרעים רגילים או זרעים אוטומטיים. לכל אחת מהשיטות הללו יש יתרונות וחסרונות אשר הופכים אותה למתאימה יותר או פחות למגדל מסוים, בהתאם לצרכיו ומטרות הגידול שלו, ולכן מגדל מתחיל צריך להכיר את שלושתן. גידול קנאביס מזרעים אוטומטיים מתבצע בתהליך דומה לזה של גידול קנאביס מזרעים רגילים, עם הבדל מהותי אחד שהוא אורך מחזור הגידול.

זרעים אוטומטיים הם זרעים של צמחי קנאביס בעלי גנטיקה דומיננטית של רודראליס (Ruderalis) – "זן" הקנאביס השלישי הנפוץ ביותר בטבע אחרי סאטיבה ואינדיקה – אשר גורמת לצמח לסגל לעצמו מחזור חיים קבוע באורכו ובשלביו, שאינו תלוי בשינויים בתאורה או בתנאים אחרים בסביבת הגידול ולכן הנו בעל עמידות גבוהה. מסיבה זו, זרעים אוטומטיים הם הדרך המהירה ביותר והבטוחה ביותר לגדל קנאביס, בבית או בחוץ.

צמחי קנאביס "אוטומטיים" הם צמחים בעלי אורך מדויק של תקופת צמיחה ופריחה, כלומר שאינם פוטו-פיריודיים ואינם משנים את מחזור התצמיחה והפריחה שלהם לפי כמות האור הזמינה להם בהתאם לעונות השנה. צמחים אלה מניבים כמות יבול ממוצעת תוף פרק זמן הקצר משמעותית מזה שלוקח לתנובת יבול בצמחי קנאביס רגילים. בעוד מחזור גידול של קנאביס "רגיל" יכול לקחת עד 5 חודשים, צמחי קנאביס שגדלו מזרעים אוטומטיים יניבו יבול תוך פרק זמן מקסימלי של חודשיים וחצי ולעיתים תוך פחות מ-60 יום מזרע לפריחה.

התכונות הגנטיות הייחודיות האופייניות לצמחי קנאביס אוטומטיים התפתחו ככל הנראה עקב תנאי גידול קיצוניים ששררו במרבית סביבות הגידול הטבעיות של צמחי קנאביס רודראליס ברוסיה ובצפון יבשת אמריקה. תנאים אלה גרמו להתפתחות צמחים עמידים ביותר לקור, בעלי שורשים חזקים הדורשים כמות תזונה מועטה, אשר מסוגלים להגיע לכדי פריחה ורבייה גם ללא כמות מספקת של אור שמש.

גידול קנאביס מייחורים אינו יכול לספק למגדל את היתרונות של זרעים אוטומטיים מכיוון שלא ניתן לשמר ייחורים מצמחי קנאביס בעלי גנטיקה דומיננטית של רודראליס ולמנוע מהם להגיע לפריחה כמו שנעשה עם ייחורים רגילים של קנאביס. מסיבה זו, זרעים אוטומטיים הם האפשרות היחידה של מגדלים אשר מעוניינים לקצר את מחזור הגידול ולשמור על תפוקה ממוצעת ואחידה של חלל הגידול.

מה היתרונות של זרעים אוטומטיים?

גידול קנאביס מזרעים אוטומטיים טומן בחובו מספר יתרונות שמבדילים אותו לטובה לעומת גידול קנאביס מזרעים רגילים. אלו היתרונות של זרעי קנאביס אוטומטיים:

  1. חיסכון משמעותי באורך מחזור הגידול – האוטומציה של תהליך הגידול והמעבר לשלב הפריחה הופכים את מחזור הגידול של צמחי קנאביס אוטומטיים לקצר באופן משמעותי מזה של צמחי קנאביס שאינם מכילים גנטיקה של רודראליס. חיסכון זה יכול להגיע עד לכדי 50% מזמן הגידול הכולל, במקרה של זנים שהגרסה הלא אוטומטית שלהם פורחת לאורך זמן רב.

  2. יבול אחיד ועקבי – צמחי קנאביס אוטומטיים שהגיעו מאותו מקור גנטי, מניבים יבול כמעט זהה מבחינת כמות ואיכות, ולמרות שכמות היבול אינה רבה יחסית לצמחי קנאביס רגילים, איכותו היא גבוהה ואחידה בכל חלקי הצמחים וגם החלקים שפחות חשופים לאור השמש. ככלל, יחס החשיפה לשמש של הפרחים בצמחים אוטומטיים הוא טוב יותר ואין כמעט חלקים בצמח שאינם חשופים לשמש או מפתחים ניצני פרחים באופן אופטימלי.

  3. יחס פרחים/מקום גבוה יותר – צמחי קנאביס שגדלו מזרעים אוטומטיים תופסים פחות מקום בחלל הגידול כיוון שהם אינם גדלים הרבה לגובה אלא בעיקר לרוחב. לכן, בעוד כמות היבול שקיימת על כל צמח היא נמוכה יותר בממוצע לעומת צמחי קנאביס רגילים, כמות היבול הכוללת בחלל גידול המלא בצמחים אוטומטיים תהיה גדולה יותר בדרך כלל לעומת חלל המלא בצמחי קנאביס רגילים.

  4. פרופיל טרפנואידי מגוון – צמחי קנאביס המכילים גנטיקה דומיננטית של רודראליס יהיו בעלי פרופיל טרפנואידי מגוון, כלומר שיהיו קיימים בהם טרפנים (חומרי טעם וריח בקנאביס) שלא קיימים בזנים של אינדיקה או סאטיבה, אשר מעשירים לא רק את הטעם והריח של הקנאביס אלא גם את השפעתו הרפואית. מסיבה זו, צמחי קנאביס אוטומטיים מפיקים פרחים דביקים ועשירים יותר בשמן.
צריכים עזרה?